Jdi na obsah Jdi na menu
 



Především šlo o snahu ozvláštnit tehdy známé poslechové diskotéky. V počátcích jsme si potřebné technické vybavení vyráběli sami, nebo půjčovali, kde se dalo. Bylo to spojení reprodukované hudby s promítaným obrazem, který jsme se snažili synchronizovat sledováním ubíhajícího časového scénáře a následným světelným znamením pro promítače. Neměli jsme jiné lepší technické vybavení, ale šlo především o seberealizaci, i když v zoufalých podmínkách. Při samotné prezentaci pořadu byla nejdůležitější sehranost jednotlivých článků celé produkce. Na druhé straně občas docházelo k neplánovaným náhodám, které se přefiltrovaly do hudebně obrazových zázraků. Objevovala se místa, která vytvářela smyslový kaleidoskop vesmíru, přírody a člověka. Možná na tehdejší dobu jakýsi moderní rituál. Myslím, že tyto pořady byly obecně ku prospěchu věci hlavně proto, že jsme tvořili jinak než ostatní tvůrci tehdejších poslechových diskoték. Do pořadů jsme se snažili vložit veškeré umělecké ambice. Například vytvoření filmového scénáře a následné natáčení filmů na 8mm formát, nebo tvorba vlastních diapozitivů, které byly postupně použity do některých projektů. Byli jsme přesvědčeni o nastoupené cestě seberealizace a jejím smyslu. Některé fáze seberealizace lze považovat za zdařilé, ale přiznávám, že šlo občas také o nevhodný výběr obsahu s chaotickým dopadem.
Právě roztříštěnost obsahu nejvíce ubližovala našemu snažení. Za jeden z největších úspěchů v oblasti tvorby audiovizuálních projektů považuji pořad Transfúze III. , který jsme reprízovali 8.1.1986 v kulturním zařízení S - klubu Olomouc. Tento večer byl beznadějně vyprodán. Pamatuji si na velkou nervozitu, ale také na chvíli po produkci, kdy přišlo určité vnitřní uvolnění a radost, která byla tehdy jasně potřebná a důležitá.
Dnes si myslím, že lidé tolik hudbu neposlouchají nebo se ji odnaučili poslouchat, možná, že to nikdy neuměli. Dokonce na živých koncertech jde v současnosti o všechno možné a hudba jim slouží jen jako kulisa. Můžeme si to také vysvětlit tím, že tenkrát byli lidé spojeni jakýmsi poutem odporu proti režimu. V té době život lidí dostal i jiné náplně, po kterých byl hlad. Pamatuji se, že jsem potkal někoho ve vlaku a ten cestoval někam do západních Čech, aby mohl u svého kámoše zhlédnout v televizi ROCKPALAST /rockové koncerty vysílané západoněmeckou televizí/. Nebo lidé chodili na Rolling Stones nebo Pink Floyd. Jednoduše si koupili lístky a dívali se na televizi. Dnes není problém zažít jakýkoliv živý koncert - když na to samozřejmě máš.
/ vnor/

TRANSFÚZE I.

7.květen 1982
HUDBA
BRAND X, JETHRO TULL, SBB, KANSAS,
COLLEGIUM MUSICUM, JAZZ Q, FRANK ZAPPA
POČET PLATÍCÍCH DIVÁKŮ 68
 (Tento pořad měl reprízu - Olomouc, Šternberk, Litovel - odhadem 350 diváků)

TRANSFÚZE II.
3.červen 1983
HUDBA
MAHAGON, FERMÁTA, JiŘÍ STIVÍN, WEATHER REPORT, CZESLAW NIEMEN, PINK FLOYD, EXODUS, KRAFTWERK, GANG OF FOUR, FRANK ZAPPA
POČET PLATÍCÍCH DIVÁKŮ 42

HUDEBNÍ VEČER SE SKUPINAMI
DOORS A JETHRO TULL
3.únor 1984
HUDBA
THE DOORS , JETHRO TULL
POČET PLATÍCÍCH DIVÁKŮ 74

ROCKOVÉ PROFILY

18.leden 1985
HUDBA
SBB,CZESLAW NIEMEN,KRZAK, EXODUS,PORTER BAND,REPUBLIKA,............
POČET PLATÍCÍCH DIVÁKŮ 30

TRANSFÚZE III.
4.ŘÍJEN 1985
HUDBA
TANGERINE DREAM,PINK FLOYD,JETHRO TULL,TALKING HEADS FRANK ZAPPA,CAPTAIN BEEFHEART,DOORS,MAGMA,DAVID BOWIE
POČET PLATÍCÍCH DIVÁKŮ 50
(Tento pořad měl reprízu - Olomouc S - klub
250 platících diváků



MUZIKA Z JÍDELEN
ZÁVODNÍHO STRAVOVÁNÍ
15.květen 1987
HUDBA
JSME VE FINÁLE ALE.../DURMAN,POSEJPAL,KODYM/PRO POCIT JISTOTY/HOSTÉ/BLUESBERRY/KAREL ŠTĚTKA JUNIOR/VENCA KOUBEK/MOPED/OMNIBUS/V NOCI/GARÁŽ/HLT/IVA BITTOVÁ +PAVEL FAJT/JABLKOŇ/JIŘÍ DĚDEČEK/DĚSNĚ FAJN/TŘI/THZ TRIO/FREE JAZZ TRIO/VESELÍ FILIŠTÍNOVÉ/”E”/
POČET PLATÍCÍCH DIVÁK 75